Összevethetőek-e a nemzetiszocialista kommunikáció és a kortárs marketing módszerei? Lepsényi Imre, háromszoros Red Dot-díjas designer, a Magyar Képzőművészeti Egyetem kutatója szerint igen, sőt a náci propaganda nagyon is megfelel a mai designszemléletnek. A technika finomodott, de a cél ugyanaz: a nyilvános és személyes terek hatékony átitatása az üzenettel. A tervezővel a Kassák Múzeumban tartott Az erőszak ornamentikája - Design a Harmadik Birodalomban című előadása után beszélgettünk.
Hatástervezés (Forrás: AFP/Roger-Viollet)
Értelmezésében a design hatástervezés, hatalmi művelet, célzott tudatállapot-módosítás: "a figyelem megművelése". A nemzetiszocialista propaganda igényt tartott a magán- és a közélet minden felületére, a nyelv, az építészeti és minden egyéb vizuális megnyilvánulás tudatos formálására - mondja Lepsényi.
Utolsó kommentek