Faváz, az elefánt összeállításának első állomása, 1934. június (Fotó: Thane L. Bierwert)

Minden kiállítást fel kell építeni. A munka akár évekig is eltarthat, ha természettudományi múzeumról van szó, hiszen az élővilág élethű modelljeinek és a diorámáknak az elkészítése hosszú és aprólékos - tudományos és művészi - munka. A New York-i Amerikai Természettörténeti Múzeum könyvtárának honlapján remek galéria található az állandó kiállítás építéséről, illetve az állatmodellek készítésének fázisairól. Művészet és tudomány találkozása az állandó kiállításon, avagy taxidermia amerikai módra a II. világháború előtt.

Az Amerikai Természettörténeti Múzeumot 1869-ben alapították, miután nagyhatalmú férfiak - például a későbbi 26. elnök Theodore Roosevelt apja, id. Theodore Roosevelt - a terv mögé álltak és több éves kitartó lobbizás után sikerült meggyőzniük a kormányt, és összegyűjteni a szükséges pénzt, hogy megnyílhasson New Yorkban a később óriásira nőtt intézmény. 1874-ben rakták le a mai épületkomplexum alapkövét, a neogótikus stílusú épület 1877 óta fogadja a látogatókat. Persze a múzeum képe sokat változott, hiszen a 19. század vége óta az 1930-as évekig több új szárnyat is kapott, amelyek már a neoklasszicizmus formai jegyeit mutatták, ami általános jellemzője volt a kor múzeumépítészetének.

A múzeum munkatársai elefántbőrt tisztítanak, 1933. június (Fotó: Thane L. Bierwert)

A természet történetét diorámákban jelenítették meg, amelyekben életnagyságú, vagy annál kisebb figurákkal modellezték a múzeum művészei, kutatói és állatpreparátorai - művészi szinten - az élet történetét. Abban az időben, amikor a vadvilág fényképezése még a kezdeteknél járt, nagy szerepe - és sikere - volt az épített pszeudovalóságoknak, a diorámáknak. Például az 1936-ban megnyílt Akeley Hall of African Mammals diorámáinak némelyike 5 méter szélességben és 7 méter mélységben mutatta be Afrika vadvilágát: az elefántot, a vízilovat, az orrszarvút, az oroszlánt, az antilopokat - vadászat, pihenés vagy udvarlás közben. Ez a terem is több éves munka eredménye volt és máig az állandó kiállítás része, Carl Akeleyről (1864-1926), a neves természettudós, utazó, preparátorról nevezték el. Az alábbi képek 1909 és 1939 között készültek az Amerikai Természettörténeti Múzeumban; a kiállítások, a modellek és a diorámák építését mutatják be.

A múzeum munkatársai összeállítják az elefántot, 1935. március (Fotó: Thane L. Bierwert)

A múzeum munkatársai orrszarvút és indiai elefántot állítanak össze, 1934. február (Fotó: H. S. Rice)

Az afrikai bölények csoportjának előkészítése, 1934. február (Fotó: Thane L. Bierwert)

Fakó lóantilop bőrének felhelyezése egy modellre, 1934. február (Fotó: Charles H. Coles)

Víziló agyagmodellje, 1909 (Fotó: Albert E. Butler)

Fiatal hím nagy kudu összeszerelés közben, 1931. február (Fotó: Julius Kirschner)

Charles Lang és Otto Faulkenbach egy triceratops modellen dolgozik, 1938. augusztus (Fotó: Julius Kirschner)

A múzeum munkatársa egy ördögráján dolgozik, 1917. március (Fotó: Julius Kirschner)

Paleontológusok pózolnak egy cápa maradványával

Barnum Brown egy teknős maradványain dolgozik, 1930. november (Fotó: Irving Dutcher)

Öntőforma készül egy hím zsiráf modelljéről, 1928. február (Fotó: Irving Dutcher)

Bőrt rögzítenek egy indiai elefántra, 1926. április (Fotó: Julius Kirschner)

A múzeum munkatársai gipszmintát vesznek egy óriáscápáról, 1930. június (Fotó: Julius Kirschner)

A múzeum munkatársai a tigrisek csoportján dolgoznak, 1934. feburár (Fotó: H. S. Rice)

A múzeuzm munkatársai az afrikai oroszlánok csoportján dolgoznak, 1935. március (Fotó: Thane L. Bierwert)

Az amerikai bölények csoportjának modellje, 1939. február (Fotó: Charles H. Coles)