Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Veszíthetek-e, ha nyilvánosságra hozom a naplómat?

Neogrády-Kiss Barnabás: A Naplóm című sorozatból

Mire késztet egy fiatal művészt, ha rájön, hogy a világ legtávolabbi pontjainak legkülönfélébb fotósai egymáshoz megszólalásig hasonlító képeket készítenek? Az Átlátás programja fiatal fotósokat helyez piaci környezetbe: pályakezdő kurátorokkal ereszti őket össze, hogy közösen helyezzék más megvilágításba a jelenünket, illetve adjanak választ a kérdéseinkre, de közben a világ is felfigyeljen rájuk. A kurátorok és fotóművészek féléves műhelymunkáját 11 alkotó 7 kiállítása zárja Budapest különböző galériáiban. Bemutatjuk őket. Bartha Máté kisfilmje.

További részletek az Átlátás-projektről és a kiállításokról erre. A megújult Origo videót itt követheted, a Kunsztot a jobb felső sarokban.

0 Tovább

A műgyűjtés nem a gazdagok kiváltsága

Fotó: Michel Comte

Az X6 Fotógaléria a LUMAS nemzetközi galérialánc hazai képviselőjeként nyílt meg egy éve, és újfajta gyűjtői szemléletet képvisel elsőként az országban. A nemzetközi portfólióban olyan nevek sorakoznak, mint a magyar származású Martin Munkácsi, Nan Goldin vagy Man Ray, de a galéria igyekszik egy hazai portfóliót is kiépíteni. Trembeczki Péter galériavezetővel arról beszélgettünk, vajon megértő szemekre találnak-e itthon a fényképeik, melyek a legkapósabbak és meg lehet-e élni itthon fotóművészet értékesítéséből?

0 Tovább

Feminista avantgárd Madridban

Úgy tűnik, a művészeti kánon után a köztudatban, továbbá a médiában is egyre nagyobb súlyt és határozottabb körvonalat kap a nőművészet, de nemcsak a kortárs jelenségek, hanem története, előzményei. Ennek egyik jele a most zajló PHotoEspaña 2013, az egyik legrangosabb nemzetközi fotóművészeti és vizuális művészeti fesztivál kiállításainak összetétele, a fesztivál témája és kitapintható erővonalai, hangsúlyai.

0 Tovább

A fényképezőgép egy pénisz

Nobuyoshi Arakiról az juthat eszünkbe elsőre, hogy eszméletlenül sok. 2006-ban Japánban egy 575 oldalas kötet kellett ahhoz, hogy felsorolja Araki 1970 és 2005 között megjelent 357 fotóalbumának fontosabb adatait. Egy négy évvel ezelőtti interjúban szóba került, hogy könyveinek száma már 450 körül jár. Araki május 25-én, ma 73 éves és mindennap fotózik. Nőket, gyerekeket, virágokat, de főleg nőket, de nem akárhogy. Kiállításai, albumai legtöbbször botrányt okoznak, és a műértelmezők kedvelt témája, hogy pornográfia-e Araki fotográfiája vagy művészet? Mégis, ha Helmut Newtonnál erős kétségeink voltak, átlendül-e a művészet térfelére a mester, illetve labdája, Arakinál egy szemernyi kétség sincsen: ő eleve ott van, volt, lesz.

0 Tovább

Mitől művészet a fotó?

Fotók: Illyés Tibor/MTI

Ugyan még nincs megírva a magyar fotográfia története, de néha, itt-ott látunk, látni vélünk belőle szeleteket. Kisebb-nagyobb, finom és kevésbé finom, erőtől duzzadó vagy kicsit már beszáradt, töppedt szeleteket a nagy tortából. Az Analóg - 21 magyar fotográfus a 20. századból című kiállítás egy mértéktartó és visszafogott, vagy inkább: konzervatív válogatás a 20. század második fele nagyrészt legjelentősebb fotósainak sokszor ikonikus munkáiból. Kis gyorstalpaló fotótöri. Az ember úgy megy az ilyen kiállításra, hogy ismeri a neveket, ismeri a munkákat, és lecsekkolja, minden oké-e azóta, amióta legutóbb látta őket. És nagyjából oké.

0 Tovább

Hol tart a magyar fotó most?

Gerhes Gábor: A dolgok összekülönbözése - a kívülről várt, de belülről jött ellenség (részlet)
Kattintásra galéria nyílik!

Úgy tűnik, az utóbbi másfél évtizedben mágnesként vonzza a feszültséget a nemzeti fotográfia. A Nemzeti Galériában megnyílt Magyar fotóművészet az új évezredben című kiállítás fő hivatkozási pontja a Műcsarnokban 2001 május-júliusban megrendezett Országos Fotóművészeti Kiállítás, amely a "demokratikus" kiállításrendezés állatorvosi lovaként szöges ellentéte volt az itt megvalósult kurátori koncepciónak.

0 Tovább

Az információ megvan, az üzenet nincs: Pixelszag

Martinkó Márk: City Noise (dokumentáció), 2012

A Pixelszag-műhely nem hajlandó a tartalmat a technikához igazítani: olyan témákat keres, amelyeket csak a fényképészettel lehet kibontani, ezáltal pedig arra keresi a választ, hogy mitől válik műalkotás a fotóból. A Pixelszag kiállítása december 9-ig nézhető meg a Mai Manó Házban.

0 Tovább

Szellemek a polgárvárosban

Pete Gyula: A városház téri Zichy és Bierbauer féle házak, Székesfehérvár, 1930 körül (A Székesfehérvári Szent István Király Múzeum tulajdona)

A székesfehérvári Városi Képtár - Deák Gyűjteményben most látható Székesfehérvár fotótörténetét a kezdetektől 1945-ig feldolgozó kiállítás fontos esemény, és akár más városok számára is például szolgálhat.

0 Tovább

Frida Kahlo magyar szeretője

Nickolas Muray és Frida Kahlo 1938-ban

Van egy híres kép, amelyen Frida Kahlo mexikói festő guggol, Granizo nevű őzborját símogatja, a másik kezében cigaretta ég. 1940-ben készítette róla Nickolas Muray, a kor divatos portréfotósa. A kép egyike annak a több mint 50 fényképnek, amely 1937 és 1941 között készült a művésznőről Mexikóban és New Yorkban. Muray rendszeresen fotózott a New York Tribune, a Harper's Bazaar, a Vanity Fair, a Vogue, a Ladies' Home Journal és a New York Times nevű lapoknak. A kor szinte minden híressége ült, vagy állt már kamerája előtt, többek között Greta Garbo, Charlie Chaplin, Bartók Béla és Fred Astaire. Muray 1892. február 15-én született Szegeden, Mandl Miklós néven, 1931-től 1941-ig volt Frida Kahlo szeretője.

0 Tovább

A dadus, aki ott sem volt

Vivian Maier: 1954. szeptember 3., New York

2007-ben John Maloof chicagói ingatlanközvetítő archív felvételeket válogatott helytörténeti könyvébe Chicagóról. Egy árverésen pár száz dollárért vett negatívokat egy ismeretlen fotóstól, később sikerült kinyomoznia, hogy a képeket egy bizonyos Vivian Maier nevű nő készítette. A fotók egyre jobban megtetszettek Maloofnak, hamarosan 20 ezer Maier negatívot és több ezer tekercset vásárolt össze, majd néhány képet feltöltött a Flickr Hardcore Street Photography csoportjába. Másnap többszáz e-mail várta, ami megerősítette abban, hogy nem akármilyen kincsre bukkant. Így indult a a 20. századi fotográfia egyik legjelentősebb - és addig teljesen ismeretlen - életművének felfedezése, amelyből most a Mai Manó Házban láthatunk válogatást.

0 Tovább

KUNSZT

blogavatar

Nem nagy kunszt.

Utolsó kommentek