A pár éve a világ művészeti örökségének digitalizálására és közzétételére született Google Art Project egy újabb komoly fegyvertényt tudhat magáénak, bedigitalizáltak egy egész biennálét, mégpedig az indiai Kochi-Muziris Biennálét. A Google eddig jórészt múzeumok műtárgyait és tereit digitalizálta, ez az első eset, hogy egy ilyen komplex feladatra vállalkoztak, mint egy teljes, több helyszínen megvalósuló, változatos médiumú műtárgyakat felvonultató biennále.


India ezidáig első biennáléja, a Kochi-Muziris Biennale 2012. december 12-én nyílt meg és 2013. március 17-én zárult. 23 országból 89 művész művei szerepeltek a kiállításokon. A biennále látogatottsága elérte a 400 ezer főt.


A Google Art Project választásában nyilvánvalóan szerepet játszhatott, hogy egy hatalmas ország (India a világ második legnépesebb országa) első ekkora volumenű művészeti eseményét digitalizálhatta, továbbá,  hogy bár az esemény látogatottsága magas volt, megközelíthetősége a domináns művészeti piacok, és az Indián kívüli látogatók számára, a logisztikai és infrastrukturális nehézségek miatt relatíve nehéz volt. A mostani digitalizálással a világ bármely pontjáról bárki bebarangolhatja, újra-és újra megnézheti a kiállításokat és a műtárgyakat, persze, csak digitális másolat formájában, ami, bár ezt talán mem szükséges hangsúlyozni, nem jelent egyet az eredeti műtárgy szemlélésével, befogadásával.


A digitalizálás nemcsak a kiállítótermekben található műtárgyakra terjedt ki, hanem a terekre is, összefüggésben a földrajzi elhelyezkedéssel, mivel a Google természetesen felhasználta Street View és Google Maps technológiáit, ezek hatalmas és fejlett hátterét.


A Google Art Project jelen pillanatban 250 múzeum megközelítőleg 40.000 műtárgyát teszi hozzáférhetővé. A projekthez magyar részről a Magyar Nemzeti Múzeum, a Szépművészeti Múzeum, az Iparművészeti Múzeum és a Petőfi Irodalmi Múzeum csatlakozott, több ezer műtárgyuk szabadon megtekinthető az interneten, többek között pl. a Nemzeti Dal, vagy az Iparművészeti Múzeum legszebb pre-reneszánsz falikárpitja, Jan van Roome Jézus születése, amelynek a 7 milliárd pixeles felbontású technológiának köszönhetően még a rojtjait is láthatjuk.