Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Adolf Hitler, a nagy marketinges

Összevethetőek-e a nemzetiszocialista kommunikáció és a kortárs marketing módszerei? Lepsényi Imre, háromszoros Red Dot-díjas designer, a Magyar Képzőművészeti Egyetem kutatója szerint igen, sőt a náci propaganda nagyon is megfelel a mai designszemléletnek. A technika finomodott, de a cél ugyanaz: a nyilvános és személyes terek hatékony átitatása az üzenettel. A tervezővel a Kassák Múzeumban tartott Az erőszak ornamentikája - Design a Harmadik Birodalomban című előadása után beszélgettünk.

hatástervezés
Hatástervezés (Forrás: AFP/Roger-Viollet)

Értelmezésében a design hatástervezés, hatalmi művelet, célzott tudatállapot-módosítás: "a figyelem megművelése". A nemzetiszocialista propaganda igényt tartott a magán- és a közélet minden felületére, a nyelv, az építészeti és minden egyéb vizuális megnyilvánulás tudatos formálására - mondja Lepsényi.

0 Tovább

Ragasszunk karokat a milói Vénusznak!

Fotók: Tuba Zoltán (Origo)

Könnyen lehet, hogy a látogató, aki megnézi a Vincent Van Gogh álmai című kiállítást, minden eredeti alkotást, amit később látni fog életében, halványabbnak és kevesebbnek fog ítélni. Hogyan fér meg egymás mellett a digitálisan restaurált műtárgy és a múzeum fogalma?

0 Tovább

Elpusztíthatatlan oroszok

Sokan komoly mentális problémákat sejtenének annak hátterében, ha valaki teljes komolysággal az orosz vagy szovjet design mibenlétéről, sőt létéről kívánna beszélni. Holott.

0 Tovább

Újabb dizájndíjat nyert a Kassák Múzeum

Lepsényi Imre: Variációk a Kassák Múzeum logójára, képeslapsorozat, 2012

A Kassák Múzeum arculata elnyerte a Good Design-díjat, amelyet a chicagoi Athenaeum - Museum of Architecture and Design és a European Centre for Architecture, Art, Design and Urban Studies ítél oda minden évben. Ezzel az intézmény már a második jelentős nemzetközi dizájndíjat tudhatja magáénak. A múzeum 2012 őszén a Red Dot dizájn díjat is megkapta.

0 Tovább

KUNSZT

blogavatar

Nem nagy kunszt.

Utolsó kommentek